Zdrowa żywność na lato komosa ryżowa

null

To niezwykle uniwersalne i wysoko odżywcze ziarno, znane pod nazwą „złote ziarno”, pochodzi z Ameryki Południowej, gdzie jest uprawiane od tysięcy lat. Komosa ryżowa, która jest bogata w białko i lekkostrawna, posiada niską zawartość kalorii (360 kcal na 100 gram), idealnie nadając się do każdego rodzaju diety, przy czym jej delikatny smak pozwala przygotować ją na sto różnych sposobów. Komosa ryżowa stanowi również ważne źródło minerałów, takich jak: fosfor, magnez, żelazo i cynk...innymi słowy jest „superjedzeniem”... idealnym dla naszego zdrowia i ciała.

Co to jest?

Co zaskakujące – komosa ryżowa nie jest zbożem, ale kwitnącą rośliną wydającą nasiona, co powoduje, że bardziej, niż ryż przypomina szpinak lub buraki, dzięki czemu nie zawiera glutenu, co jest bezpieczne dla ludzi chorujących na celiakię.

Jak przyrządzić komosę ryżową

Aby wydobyć pełnię jej smaku, delikatnie upraż komosę ryżową, a następnie gotuj w osolonej wodzie przez 10-12 minut. Przepysznie smakuje dodana do zupy czy sałatki lub jako dodatek do dania głównego. Możesz ją podać na nieskończenie wiele sposobów: to Ty decydujesz, jak zastosujesz ją w swojej diecie!

Sałatka z orzechami laskowymi, granatem i awokado

Wypróbuj soczyście zielonej pulpy z awokado zmieszanej z rubinowo-czerwonymi nasionami granatu, chrupiącymi orzechami laskowymi oraz komosą ryżową. Przepyszne i odżywcze danie wegetariańskie to idealny zdrowy wybór na to lato!

Czas przyrządzenia: 20 minut

Porcje: 2 osoby

Ingredienti:

  • 200 g komosy ryżowej
  • 1 awokado
  • 80 g orzechów laskowych
  • 1 łyżka oliwy z oliwek extra virgin
  • Sól
  • Pieprz

Sposób przygotowania

  1. Komosę ryżową wypłucz, a następnie włóż do garnka z przykrywką i dodaj 200 ml wody. Przykryj garnek i gotuj na średnim ogniu przez 15 minut do uzyskania puszystej konsystencji oraz wchłonięcia wody. Odstaw do ostudzenia.
  2. Awokado obierz ze skórki, miąższ pokrój w kostkę, z granatu wyjmij nasiona, a orzechy laskowe rozkrusz na większe kawałki.
  3. Składniki dokładnie wymieszaj w misce z komosą ryżową. Dodaj sól i pieprz do smaku. I oto doskonała sałatka na lato!

Et voilà, l’insalata dell’estate è pronta!

Czy chcesz poznać inne zdrowe potrawy? W aplikacji Wizard znajdziesz wiele przepisów powiązanych z naszymi produktami! 

the way you live

Zobacz także

banner-newsletter-title