7 wskazówek, które poprawią komfort przebywania w domu

null

Zgodnie z zasadami feng shui, starożytnej filozofii Orientu, wystarczy wykonać kilka czynności, dzięki którym dom stanie się miejscem komfortowym i pełnym pozytywnej energii, sprzyjającym uzyskaniu równowagi między własnym ciałem i otoczeniem.

Odkryj wszystkie nasze porady, dzięki którym uwolnisz się od stresu oraz poprawisz swoje zdrowie fizyczne i psychiczne!

1. Wpuść światło do pomieszczeń

Wiadomo, że pomieszczenie słabo lub niewłaściwie oświetlone wywołuje zmęczenie oczu i umysłu oraz może być przyczyną migren, a także złego samopoczucia psychofizycznego. Jedną z ostatnich tendencji w zakresie oświetlenia jest technologia daylighting, która umożliwia wpuszczenie promieni słonecznych do wnętrza mieszkania. Jak to możliwe? Dzięki specjalnym świetlikom rurkowym, które wychwytują światło z dachu, by je transportować i rozprowadzać w dowolnym pomieszczeniu, ograniczając do minimum korzystanie ze sztucznego oświetlenia, a w konsekwencji również zużycie energii elektrycznej.

2. Popraw jakość swojego snu

Czy wiesz, że korzystanie z urządzeń elektronicznych przed snem ma wpływ na jakość snu? Dowodzą tego badania naukowe przeprowadzone przez Uniwersytet Oksfordzki, według których fale elektromagnetyczne emitowane przez telewizję i komputer mają niekorzystny wpływ na metabolizm i mogą prowadzić do zaburzeń snu. Odradza się również korzystanie przed snem ze smartfonów i tabletów, ponieważ niebieskie światło emitowane przez te urządzenia zakłóca produkcję melatoniny, czyli hormonu snu.

3. Decyduj się na materiały przyjazne dla środowiska

Aby urządzić swoje mieszkanie w sposób przyjazny dla środowiska, w pierwszym rzędzie wybieraj elementy wyposażenia wykonane z materiałów ekologicznych. Jakieś pomysły? Drewno, kamień i marmur nie tylko są całkowicie nietoksyczne, lecz stanowią również idealne rozwiązanie dla miłośników miejskiego stylu. Należy się jednak upewnić co do pochodzenia materiału i wybierać wyłącznie produkty od dostawców kierujących się zasadą zrównoważonego rozwoju lub prowadzących odpowiedzialną gospodarkę. Do wyposażenia wnętrz wybieraj naturalne materiały, takie jak słoma, korek i bambus, upewniając się, że mają niską zawartość benzenu, który jest szkodliwy dla skóry i dróg oddechowych.

4. Wybieraj odpowiednie kolory

W jaki sposób wykorzystać kolory do poprawy codziennego samopoczucia? Przestrzegaj zasad chromoterapii! Właściwości energetyczne żółtego i czerwonego koloru będą idealnie pasować do pomalowania ścian niektórych pomieszczeń, takich jak kuchnia i salon, natomiast chłodniejsze i relaksujące kolory są idealne do sypialni. Kolorem najbardziej sprzyjającym koncentracji i nauce jest natomiast zielony. Jeżeli boisz się, że pomalowana ściana znudzi Ci się po pewnym czasie, postaraj się ożywić pomieszczenie, wybierając kolorowe elementy wystroju i akcesoria.

5. Żyj w czystym otoczeniu

Czy wiesz, że Twój materac może zawierać średnio ponad dwa miliony roztoczy z kurzu? Dywany, poduszki i sofy są powszechnie znanym źródłem namnażania się roztoczy i alergenów, które stanowią jedną z głównych przyczyn alergii i zaburzeń układu oddechowego. Poświęć jedną godzinę tygodniowo na czyszczenie tkanin: Ultra Vortex jest idealnym urządzeniem dla alergików. Dzięki jego specjalnej lampie UV-C możesz wysterylizować materace, poduszki, jaśki i meble tapicerowane, zapobiegając w ten sposób powstawaniu zapaleń skóry, astmy i alergii.

6. Stwórz swój zielony kącik

Posiadanie roślin w domu to nie tylko kwestia dekoracji! Tak wynika z badań agencji NASA, która stwierdziła, że posiadanie niektórych rodzajów roślin w różnych domowych pomieszczeniach jest korzystne dla zdrowia i zapewnia dobry humor. Wszystko to jest możliwe dzięki fotosyntezie chlorofilowej, która oczyszcza powietrze, wprowadzając do niego tlen i pochłaniając substancje zanieczyszczające. A najlepsze rośliny? Lawenda o kojących właściwościach, aloes zapewniający bardzo czyste powietrze oraz bluszcz uważany za silny środek bakteriobójczy.

7. Pozbądź się niepotrzebnych rzeczy

Wiele badań udowodniło, że życie w uporządkowanym otoczeniu jest korzystne nie tylko dla zdrowia fizycznego, lecz również dla psychiki. Korzyści nie ograniczają się wyłącznie do porządku panującego w domu: uzyskanie dodatkowej przestrzeni w mieszkaniu oznacza też, że masz czas i miejsce tylko dla siebie, ponieważ otaczasz się przedmiotami, które cenisz, i unikasz gromadzenia tego, co niepotrzebne. Nie wiesz, od czego zacząć? Odkryj, jak skutecznie przeprowadzić radykalne porządki!

Zobacz także

banner-newsletter-title