Korzyści z codziennego uprawiania jogi

null

Wywodzi się z Półwyspu Indyjskiego, gdzie powstała kilkaset lat temu, rozprzestrzeniając i stając się jedną z najpopularniejszych psychofizycznych praktyk prozdrowotnych. Joga - dyscyplina, której korzenie sięgają tradycji hinduskiej, buddyjskiej i tantrycznej - ma na celu znalezienie równowagi pomiędzy przeciwieństwami, godząc je i doprowadzając do spełnienia. Jest prawdziwym panaceum dla umysłu i ciała i jeśli jest regularnie uprawiana, znacząco poprawia jakość życia. 

Odkryj korzyści z niej płynące opisane w naszym artykule!

• Najnowsze badania przeprowadzone przez Szkołę Medyczną Parelmana na Uniwersytecie Pensylwanii i opublikowane w Czasopiśmie Psychiatria Kliniczna pokazują, że regularne uprawianie jogi (w tym oddech jogiczny czy pranayama) zwalcza symptomy niepokoju i łagodnej depresji. Kontrolowany oddech może być realną alternatywą dla terapii lekami, zwiększając poziom serotoniny w ciele i obniżając hormony stresu.

• Największymi korzyściami z ćwiczenia jogi są: zwiększona elastyczność i napięcie mięśni – czynniki, które – przy coraz to bardziej siedzącym trybie życia niekorzystnie wpływającym na posturę-pomagają zapobiec bólowi kręgosłupa.

• Joga to niskokaloryczna, wegetariańska, niskocukrowa dieta. Dieta ta – według badań opublikowanych w specjalistycznym czasopiśmie Leczenie cukrzycy – stabilizuje poziom cukru w krwi, przeciwdziałając cukrzycy typu 2.

• Jak wynika z badań Uniwersytetu Illinois, 20-minutowa joga z korzyścią wpływa na system poznawczy, poprawiając pamięć oraz zdolność koncentracji.

• Ponieważ w jodze wykonywane są różne pozycje, pomaga ona utrzymać układ krążenia w dobrej kondycji, spowalniając tętno i obniżając ciśnienie krwi.

Na co czekasz? Zmień swój styl życia na zdrowszy!

the way you live

Zobacz także

Newsletter